Etujarrupalojen vaihto

1. Etujarrusatuloiden männissä on neljä koloa, palassa yksi tappi. Männän sisäreunalla on puolipyöreä kolo. Mäntä painuu sisään pyörittämällä. Mäntä tulee pyörittää sellaiseen asentoon, että männässä oleva kolo osoittaa kohti satulan liukutappia silloin, kun satula on käännettynä yläasentoonsa. Palojen paikoilleen asettamisen jälkeen kun jarrusatulan laskee alas tulee varmistua, että joku männän koloista ja jarrupalan tappi osuvat kohdalleen.
2. Palat saa asennettua vaikka mäntä jää virheelliseen asentoon. Siitä on kuitenkin se haitta, että jarrut jäävät laahaamaan, jollei ihan heti niin muutamien jarrutusten jälkeen.
3. Osa jarrujen laahaamisongelmista ym. johtuu siitä, että mäntä on väärässä asennossa ja voitelu on unohtunut.
4. Värinänvaimentimien asemasta voi laittaa jarrupalojen taakse hieman kuparitahnaa. Estää värinät ja sen aiheuttamat vinkumiset. Jarrumäntien kumien alle voisi ruiskuttaa litiumia. Saa spraypurkissa ja kestää lämpöä sekä pitää männän puhtaana. Myös LHM käy tuohon tarkoitukseen.
5. Tärkeää on muistaa rasvata käsijarrumekanismi laittamalla suojakumin alle reilusti vaseliinia. Samoin voi olla syytä laittaa rasvaa liukutapille. Rikki menneen vaijerin suojuksen voi korjata eritysnauhalla (kuluu jarrujen vieressä olevan läpiviennin kohdalta).